RIESE & MÜLLER PO 1000 KM V ČÍSLECH

Jaké jsou dojmy po prvních 1000 km na elektrokole R&M? To vám poví naše ambasadorka pro urban mobilitu – Lucie Rýzlerová.



Už je to téměř půl roku, co můžu brázdit město na elektrokole R&M Nevo. Na Nevu jezdím poctivě opravdu všude, takže není s podivem, že jsem stihla najezdit už přes 1000 km. Nastal tak čas podívat se na Nevo z trochu jiného pohledu, víc v číslech. První dojmy z elektrokola Riese & Müller Nevo najdete již v dřívějším článku.

echna data na jednom místě


Nevo, na kterém jezdím já, má řídící jednotku Nyon, díky které mám data ze všech jízd k dispozici jak na aplikaci v telefonu, tak ve webovém rozhraní www.ebike-connect.com. Můžu si tak udělat přehled o tom, jak rychle jezdím, s jakou kadencí, kolik podpory od motoru využívám a jaký podíl mají jednotlivé režimy na přípomoci.


Díky tomu jsem zjistila, že jezdím s kolem opravdu pohodlně, pohon od Bosch za mě “odpracuje” až 60 % výkonu. A je to hodně znát hlavně na rozjezdech a ve stoupání. Co se týče režimů, nejvíce stále využívám Tour, následně pak Sport (ten hlavně do stoupání a na rozjezdy) a Eco v poměru 65:20:15. Moje průměrná rychlost městem se také díky Nevu lehce zvedla na 20 km/h.


Důkazem, že na kole jezdím opravdu na pohodu a snažím se hlavně nesportovat, ale doopravdy přepravovat, je i moje průměrná kadence, která se nedostane přes 65 otáček za minutu (jen pro srovnání, sportovní vyjížďka má kadenci 90-110 podle preferencí cyklistky nebo cyklisty).

Opravdový dojezd


Stejně jako baterky v mobilech, i ten v elektrokole se chová jinak v teple než v zimě. Jak se to projevilo na dojezdech? Teploty se sice stále drží nad nulou, i tak je mírný pokles v dojezdech znát. Ve výsledku ale stále platí, že dojezd na jedno nabití je velmi slušný a v pohodě se pohybuje kolem 90 km.


Jak moc se dá jít na dřeň s (ne) nabitou baterií? Při stavu baterie okolo 5 % se přípomoc na kole zcela vypne. Je to ochrana, abyste mohli na kole dojet domů se zapnutými světly. Já na tuhle funkci přišla na vlastní kůži v poslední třetině stoupání.


Tip – kdo se zajímá o dojezdy u jednotlivých režimů, baterií, pohonů a typů kol, doporučuji pohrát si s dojezdovým asistentem, který má Bosch u sebe na stránkách. Nesedí to na 100%, asistent úplně nepočítá s jízdou z kopce, která “nic nestojí”, ale představu si uděláte.

Pomocník do každého terénu


Model Nevo je vybaven pohonem Bosch Performance Line CX, což je hodně univerzální jednotka. Zvládne tak perfektně dopravu městem, stejně jako delší výlety a nezradí ani ve stoupání. Na elektrokole jezdím opravdu všude a neplánovaně jsem s Nevo projela i terény, za které by se nemusel stydět žádný biker. Když píšu, že pohon je pomocníkem do každého terénu, je to tedy z vlastní zkušenosti. Pohon hravě zvládne podporu do rychlosti 25 km/h. V kombinaci s baterií PowerTube 625 pak kolo získává i slušný odpich, takže z křižovatky zmizím dřív, než se ostatní všimnou zelené.

Nevo hladí nejen kopce


Hlavní výhodou modelu Nevo (tedy kromě elektropohonu samozřejmě) je výbava, která krásně vypruží městské nerovnosti, ať už se jedná o kočičí hlavy, koleje, nebo zkrátka rozbitý asfalt. Vše začíná u širokých plášťů s velmi štědrou šířkou 50 mm. Při správném nahuštění toho spolknou opravdu hodně. O další tlumení nárazů se postará vidlice se zdvihem 120 mm, odpružená sedlovka Cane Creek New Thudbuster ST a měkké sedlo od Selle Royal. Když jedu občas přes město na svém gravelu, hodně rychle si připomenu, ja umí být pražské ulice hrbolaté.


 


Bez elektrokola Nevo už ani ránu


Městem na kole jsem jezdila už delší dobu i před elektrokolem. Získala jsem díky tomu dobrou fyzičku a poradila jsem si s každým stoupáním, i když občas za cenu propoceného trička. Až díky elektrokolu jsem pochopila, jak pohodlná a jednoduchá dokáže jízda na kole městem být. Žádné stoupání ani přejezdy přes celé město už mě v pohybu nelimitují.


Jak rychle a snadno jsem si na pohodlí elektrokola zvykla zjistím pokaždé, když se vydám přes město na svém gravelu. A vlastně mě to těší. Správná městská cyklistika totiž má být pohodlná a příjemná

Riese & Müller Nevo ve zkratce

Autorka textu: Lucie Rýzlerová


Foto: Tomáš Slavík


Všechny modely městských elektrokol R&M najdete zde.